Kad ir kaip pompastiškos frazės nėra suru.lt stiliukas, Cloud Atlas negaliu pavadinti kitaip nei sezono sensacija. Turbūt pati geriausia reklama filmui yra tuomet, kai praėjus vos pusantros savaitės nuo premjeros, tavo pusė draugų kinomanų šį filmą matė dukart. Kadangi po pirmos peržiūros minčių buvo tiek daug, kad nesugebėjau suregzt nė sakinio, tad ir pati nuėjau antrąkart. Įspūdis gal ir nebebuvo toks stiprus, vis dėlto nuomonė nė kiek nepasikeitė, – masterpiece, ne mažiau.

Davido Mitchello romano ekranizaciją sudaro net 6 atskiros siužetinės linijos. Nuo pirmųjų filmo scenų esi priverstas nepaliaujamai dirbti, nes ekrane matai tiek daug, kad vos spėji susigaudyti. Nors iš pradžių ir gali pasirodyti way too much, vis dėlto stiprus režisierių tandemas pasistengė viską taip gražiai supinti, kad tuoj pat pradedi susigaudyti, rišti, sukti galvą ir čia pat dešifruoti. Nuomonių girdėjau kardinaliai skirtingų, visgi tikrai nesutinku, kad viskas pernelyg neaišku ar per sunku žiūrėti neskaičius knygos. Tikrai drąsiai eikit ir neskaičiusieji (tik gaila, kad po filmo turbūt jau per vėlu skaityti knygą, kuri, girdėjau, superinė), nes tinkamai sukant galvą, viskas įmanoma.

Namo keliaujančio notaro dienoraštis 1849 m., jauno kompozitoriaus laiškai meilužiui 1936 m., naftininkų skandalas 1973 m., prasiskolinusio leidėjo nuotykiai senelių namuose 2012 m., revoliucija Naujajame Seule 2144 m., postapokaliptinė gentis 2321 m. – tokias istorijas sugebėjo suderinti nuo Matricos laikų kino pasauliui puikiai pažįstami brolis ir sesė Wachowskiai. Į kompaniją kartu paėmę Tomą Tykwerį (Run Lola Run), Andy ir Lana, manau, jau antrą kartą užkėlė kartelę visai iki tol sukurtai kinematografijai. Pirmasis to įrodymas ir visų kritikų recenzijose minima Toronto festivalio žiūrovų reakcija, kuomet salė 10 min. plojo atsitojus. Reakcija adekvati, – filmo idėjų ambicingumas tikrai nustebina. O žinant dar ir tai, kad režisieriams n kartų kartota, jog tai neekranizuojamas romanas, rezultatas džiugina dar labiau.

Nors ne kartą iš savo draugų girdėjau, kaip Cloud Atlas lyginamas su 2010 m. Ch. Nolano juosta Inception, visgi be to, kad abu darbai buvo/yra sezono must-see filmai, panašumų daugiau nematau. Konceptualumo, idėjos išdirbimo prasme šie filmai man visai neatrodo panašūs. Cloud Atlas 2010 m. hitą ženkliai pralenkia apmąstymais apie žmogaus prigimtį, mūsų susietumą, nesibaigiančią ir amžiną meilę. Sapnuoti su Nolanu gal ir buvo smagu, bet klaidžioti po šešis pasaulius asmeniškai man patiko žymiai labiau.

Kalbant apie filmo kūrybinę grupę, būtina paminėti prieštaringai vertinamą režisierių sprendimą dėl tų pačių aktorių skirtingų rolių atlikimo. Nors skaičiau recenzijų, kuriose atvirai juokiamasi iš to, kad Tom Hanks, Halle Berry, Jim Sturgess, Hugo Weaving, Susan Sarandon ir Ben Whishaw suvaidina kardinaliai skirtingus vaidmenis kiekvienoje istorijoje, man tų pačių aktorių išnaudojimas atrodo puiki idėja. Grimas, šiuo atžvilgiu, taip pat stebina, nes vietomis aktorių visai neatpažįsti, tik nujauti iš balso ar judesių. Nors azijiečių-amerikiečių sąjunga MANNA filmo kūrėjus apkaltino netinkamu azijiečio vyro pavaizdavimu, aš grimą vertinčiau kaip nepaprastai profesionalų, padedantį filmui išlaikyti koncepciją ir nuoseklumą.

Baigdama galiu tik pasikartoti, jog tai tikrai šio sezono MUST-SEE juosta. Dėl neįprastos vizualinės stilistikos, dėl grimo, dėl absoliučiai nuostabios Tomo Hankso vaidybos. O dar būtiniau pamatyti kine, nes tokius kinematografijos stebuklus tik ten žiūrėti ir reikia. Idėjine prasme gali pasirodyti ne visiems priimtinas filmas, vis dėlto, mano manymu, tai į kinematografijos istoriją neabejotinai įeisiantis filmas.

 Vertinimas: 10.

Ašaros Kinas

14 Replies to “„Cloud Atlas“ – pakeliaukim šešiais pasauliais”

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *