Jaunieji žurnalistai kalbina redaktorių (II)

2014-05-08        

Bong_apie_kritika

LeŽuDi 2014 proga jaunieji žurnalistai vėl kalbino redaktorių.

01. Ar tokioj mažos šalies žiniasklaidos rinkoje, yra realu turėti gerą ir kokybišką muzikos žurnalistiką?
Taip, mūsų šalis iš tiesų yra maža, bet tai nėra kliūtis atsirasti kokybiškiems dalykams. Juk svarbiau ne kiekis, o kokis.
Tam, kad Lietuvoje atsirastų kokybiškos muzikos žurnalistika – pirmiau turi atsirasti kokybiška muzika. Antra vertus – kokybiška, argumentuota ir pagrįsta kritika sudaro prielaidas ir skatina kokybiškos muzikos atsiradimą.

02. Rašydami renkatės temas, kurios aktualios jums, ar tiems, kas skaito?
Legenda teigia, kad: „Išskirtinis tinklapio bruožas – išlavintas unikalus autorių rašymo stilius. Čia straipsnių autoriai rašo tik apie tai, kas jiems patinka (arba ne) ir tik nuoširdžią tiesą, kuri dažnai turi sūrų prieskonį. Ironija ir sarkazmas – antras Suru.lt vardas.
Paradoksas, tačiau autorių pasirinktos temos dažniausiai būna naujos ir aktualios. Šį atsitiktinumą mokslininkai aiškina autorių įdirbiu. Suru.lt rašytojai (kalbėtojai, žiūrėtojai, rodytojai, siuvėjai, dailininkai…) yra tikri profesionalai. Daugelis jų savo srityse praleidę ne vieną dešimtmetį.“

03. Teorine prasme – muzikos žurnalistika tai ne tik panegirika muzikantui. Esmė kritika. Iš jūsų perspektyvos, ar Lietuvoje muzikos kritikos kultūra egzistuoja? Nes atrodo, kad tik Zilnys ir turi erdvę ne internete.
Iš mūsų perspektyvos muzikos kritikos kultūra Lietuvoje atsirado iškart po Suru.lt gimimo prieš 5 metus (nors manoma, jog tai – atsitiktinumas). Iki tol žydėjo tik kadagiai, voratinkliai, subinlaižiavimas ir švogerystė.
Nuo to, kad Zilnys rašo į „Komjaunimo tiesos“ gazietą, jis netampa kultūringesnis. Apskritai, pastaruoju metu platforma praranda svarbą, pvz. publikacija apie muziką, patalpinta didžiajame portale, paprasčiausiai pasimeta milžiniškame naujienų sraute; kai tuo tarpu ta pati naujiena, patalpinta mažame bloge, pasiekia kur kas didesnę tikslinę auditoriją.

04. Ne kartą teko pastebėti tiesų šviesų nuomonės dėjimą – ar sūru turėtų būti skaitantiems apie save?
Suru.lt yra skirtas visiems 18-45 metų išsilavinusiems žmonėms ir moterims.
Esame įsitikinę, kad kritika turėtų skatinti tobulėjimą. Gaila, bet ne daugelis tai supranta ir kartais liguistai reaguoja į kritiką. Žinome, kad šią situaciją galiausiai mums pavyks pakeisti.

05. Ar muzikos žurnalistika nišinė sritis Lietuvoje? Ar jau po truputį Vyšniauskas, Dubauskaitė ar pramoginio pobūdžio žurnalai, kaip jūsų, gerina situaciją?
Lietuvoje praktiškai visos sritys, išskyrus logistikos paslaugas ir informacines technologijas, yra nišinės. Paradoksas, bet kuo labiau nišinis esi – tuo labiau išskirtinis. Todėl to nereiktų vengti.

Žurnalą galima gauti žurfako kiemelyje (Maironio g. 7, prieš Šventos Onos bažnyčią) arba parsisiųsti iš čia (rašinys 44 psl.).

Bangos Interviu

Leave a Comment

Your email address will not be published.