Roel_Funcken_Funckarma

Liepos paskutinę dieną prasideda vienas geriausių Lietuvos festivalių Yaga Gathering 2014. Šiais metais jis spindi ne tik spalvomis ir gera aura, bet ir muzikiniu sąrašu. Vienas iš įdomiausių muzikinių pasirodymų man – Roel Funcken, sudarantis 50% IDM supergrupės Funckarma. Susirašiau su juo apie kaskaipkodėl.

Turi daug projektų, kuriuose dirbi su broliu. Kodėl turi tiek daug alter egos?

Nėra pagrindinio projekto. Tai keičiasi pagal laiką, priklausant kur dėmesys yra. Didelis projektų kiekis užaugo dėl didelio skirtingo našumo.

Esate išleidę nemažai albumų. Kuris tau yra svarbiausias?

Albumas, kuris turėjo didžiausią finansinę sėkmę buvo pirmasis Shadow Huntaz Corrupt Data pas Skam. Bet asmeniškai, manau, kad Legiac ir Scone įrašai buvo patys svarbiausi. Aš juos matau kaip nesenstančius. Visi nauji įrašai yra svarbūs akimirkai, bet dažniausiai jie nublanksta laiko terpėje.

Esu jūsų fanas pakankamai ilgai. Tačiau man geriausias jūsų ever albumas-kompiliacija yra Funckarma Elaztic Bourbon 5. Dėl jo einu iš proto. Ką prisimeni apie šį albumą? 

Tai yra kompiliacija iš skirtingų EP, sujungta į vieną albumą tuomet, kai Funckarma buvo sėkmės viršūnėje. Tai geriausi kūriniai aštuonerių metų laikotarpyje. Tuo metu mes buvome on top of the game.


Ar gali paaiškinti projektų skirtumą tarp Quench ir Funckarma. Nenoriu įžeisti, bet man šie projektai yra pakankamai panašūs, juose grojate kartu su broliu ir niekuo daugiau. Kodėl reikėjo tai atskirti į skirtingas grupes?

Tai yra tiesiog paremta jausmais. Mums Quench produkcija yra visiškai skirtinga nei Funckarma reikalai. Quench yra daugiau ramus, melodingas, darnus, mažiau sudėtingų ritmų projektas. Tuo tarpu Funckarma yra kompleksiškai tamsesnis ir ne toks harmoningas.

Kaip jūs su broliu įsivaizduojate muziką? Ar jūs ją apibūdinate tam tikru būdu, ar jūs tiesiog improvizuojate studijoje?

Mes visada kūrėme savo asmeninius kūrinius ir po to juos sujungdavome į įrašus. Mes beveik niekada nesukūrėme muzikos kartu.

Tavo asmeniniai įrašai prasidėjo 2010, bet tavo brolis niekada neįrašė savo asmeninio įrašo. Kodėl?

Jis tapo tėčiu ir tai pasidarė jo pirminiu prioritetu.

Su kuria leidybos firma labiausiai patiko dirbti per savo muzikinę karjerą – n5md / Djak-Up-Bitch / Sending Orbs / tavo asmeninė Funcken Industries?

Manau DUB įrašai buvo pastebėti labiausiai. Tai dar buvo tie laikai, kai tu galėjai lengvai parduoti 1000 vinilų su vienu įrašu. Tai buvo tinkamas reikalas tinkamu laiku.

Kodėl sustabdėte Cane projetą? Ar techno nebuvo tavo kelias?

Mums tiesiog atsibodo dirbti su tam tikrais stiliais, todėl mes pereidavom nuo vieno prie kito. Aš kuriu šiek tiek techno vėl dabar. Turiu aštuonis kūrinius, kurių niekas negirdėjo.


Jūsų skambesys yra ekstremaliai futuristinis ir sci-fi. Kodėl? Ką tu manai apie ateities muziką?

Viskas detalėse. Asmeniškai man labai patinka prisitraukti viską iki smulkmenų. Visuomet gali zūminti iki negalėjimo, kuomet atsiveria dar vienas, naujas pasaulis – tarkim kaip sudetingėja viena struktūra kitos atžvilgiu ar pasikeičia garsinio signalo forma. Nuostabiausias dalykas yra tai, kad tai niekada nesibaigia – tu gali tai daryti vėl ir vėl ir vėl. Ateities muzika man yra tik apie emocijas, apie perbėgimą į kitą pasaulį. Ateities muzika bus laiko kelionė pagal tavo jausmus.

Daugelis prodiuserių karjerai pakilus į viršų, persikrausto gyventi į Ameriką, Londoną ar Berlyną dėl didesnės, labiau rafinuotos muzikinės scenos, kultūrinių aspektų ir panašiai. Visą gyvenimą gyveni Nyderlanduose. Ar tau patogu čia gyventi kaip prodiuseriui? Ar tai tinkama vieta įkvėpimui?

Čia mano namai. Per internetą aš galiu pasiekti bet kurį pasaulio kampelį. Pirmasis Shadow Huntaz albumas buvo sukurtas prieš mums su jais susipažinant asmeniškai. Įkvėpimas yra kažkas, kas neegzituoja. Tai tik pasiteisinimas žmonių neveiksnumui.

Ar planuojate ką nors išleisti panašaus į Refurbished Series vėl? Pastarosios kompiliacijos buvo nesveikai geros.

Aš asmeniškai padariau remiksų kompiliaciją per mūsų bandcamp. Tai yra panašios serijos rinkinys – Remix Compilation 2008 – 2014.

Ar yra ribos jūsų kūryboje? Tarkim, muzika, kurios niekada nejungtum drauge, ar tam tikrų kūrinių, kurių niekada neremiksuotum?

Ne, ribų nėra. Svarbu tik gera muzika. Man patinka daryti remiksus, už didžiąją daugumą aš negaunu pinigų, tuomet viską nulemia muziką, kuri įkvepia. Tai mano kelias.

Kodėl atvyksti vienas į Lietuvą, be brolio?

Aš esu tas aktyvusis, tik todėl.

Ką manai apie Aphex Twin’o perleistą albumą Caustic Window?

Jei atvirai, tai neklausiau. Ką tu manai apie Ocoeur A Parallel life?

[ Nežinojau. Perklausiau – manau, nu labai gerai ].

Ką žinai apie Lietuvą, išskyrus, kad čia vyksta Yaga?

Nieko. Grojau Estijoj kažkada ir ten buvo kažkoks bičas iš Lietuvos, kuris grojo tiesiog mindblowing. Norėčiau sužinoti, kas jis!

Ačiū tau, tu kietas.

Ačiū.

Yaga. Kitas savaitgalis. Roel Funcken. Laukiu.

Afiša Bangos Interviu Sūru

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *