Speigas: trečia serija

Į festivalį šiek tiek pavėlavau (nes norėjau užkast po Baltijos elektronikos). Gaila, bet nebūdingai lietuviškiems renginiams Speigas nevėlavo. Girnų Giesmių negirdėjau. Levą ir Dainą Dievą (Lapot) eilinį kartą taip pat pražiopsojau.

Bet to industrial esu jau matęs tiek ir šitiek. Tą vakarą mane labiau domino witch house scena. Joje kaip tik grojo. Kaip vėliau paaiškėjo – Killorgiveup. Estukai. Tik po kurio laiko supratau, kad Felix Bondarev repuoja rusiškai. Kitas bičas (kur maigė knopkes ir sukiojo rankenas) buvo apsivilkęs maikę su užrašu МЫ ВСЕ УМРЁМ. Iškart tokios užsimaniau (nes chuj pasiginčysi). Ir tai buvo so cool. Grįžęs namo parsisiunčiau visus projekto įrašus. Gaila, neradau gabalo Хороший Мягкий  būtent tokios versijos, kuri buvo atliekama gyvai. Ana tai buvo galinga.

Priešpaskutiniu numeriu sugrojo gabalą Kate  iš dar tik vakar pristatyto Pink Light EP (nemokamai čia). Visų dešimties minučių bėgyje savaime prašėsi frazė „duokit repo!“, „ir bytsų!“.

Po koncerto dar išsiaiškinau, kad chebra turi ir kitokių projektų. Tokių, kaip pvz. Red Samara Automobile Club. Visi jie yra tiesiog ахуебильятишки. Tiesiogine prasme.

 
O tas witch house – toks keistas dalykas. Kažkokios gotikinės, darkwave, shoegaze muzikos mišinys su hip-hop  ir beats  ritmais. Keista ir tuo pačiu smagu buvo stebėti rimtai nusiteikusius dėdes odinėmis striukėmis besiklausančius tokio jaunatviško pozityvo.

 
Nuotraukos: Raimonda Tamulevičiūtė

Pertraukos viršutinėje scenoje metu nusileidau žemyn. Tuo metu kaip tik performino vokietis Feine Trinkers Bei Pinkels Daheim. Nu virino jis ten kažką. Bet nu ir kas? Tą vakarą manim vairavo witch house  nuotaika.

Viršuj tuo tarpu pradėjo Jonny Teardrop. Toks liesas jaunuolis iš Paryžiaus (šiuo metu, pasirodo, gyvena Berlyne). Rūbeliai madingi, hipsteriški. Pats gražus. Pasikabinęs gitarą, pasidėjęs efektų pedalus, ritmo mašiną ir kitokią įrangą, kurios aš nežinau. Kažką ten brūžino ir dainavo. Visai vykusiai, emocionaliai ir efektingai (įsivaizduokite kiek pajaunintą Jamie Hince iš The Kills versiją). Greta manęs pasirodymą stebėjo tokia simpatiška mergaitė (labai panaši į Winona Ryder). Iškart supratau, kad Džionio panelė. Sakė, kad Jonny will be pissed off after the show. Negali nesutikt. Garsas, švelniai tariant, šlubavo.

 

Po pasirodymo Caroline (toks tikras Winonos vardas) parodė, kur galima įsigyti Jonny įrašų. Kioskelyje kompaktus parduodantis Lashisha, paklaustas „ką manai apie witch house?“, sakė „sūdas bled“. Kitokio atsakymo iš jo ir nesitikėjau.

Jonny Teardrop ant kompakto pasirašė krauju, nes susichujarino ranką bebrūžindamas gitarą. Jam 25 metai. Sakė, sugeba išgyventi iš muzikos.

Tuo metu apačioje varnas baidė Oorchach. Pasirodymo nemačiau, bet yra filmuota medžiaga.

 
Viršuje laukiau hedlainerių. Dar iki koncerto buvau parsisiuntęs visus įmanomus dueto įrašus (kas moka naudotis Windows – žino kaip patikrinti temporary internet files). Gabalo Germs klausiausi kokius стопицот kartų. Jį sugrojo antru numeriu. Isaac meistravo prie aparatų, Sadie blaškėsi scenoje. Buvo prileista daug dūmų ir praktiškai mažai kas matėsi. Kaip ir privaloma raganų stiliui.

Sadie iš visų jėgų deliverino shouty-gurl  vokalus ir kartais net nusileisdavo nuo scenos, patikrinti ar mes gerai girdime. Buvo teisi. Nes ir jos monitoriuose, ir garsiakalbiuose atsuktuose į publiką garsas dažnai dinginėdavo. Įsiutusi mergina garso operatoriui į veidą tėškė pusbokalį alaus. Po pasirodymo dar pridėjo lipnų antausį. Mano galva pelnytai.

Tačiau nepaisant techninių nesklandumų jų (vos pusvalandį tetrukęs) pasirodymas buvo puikus. Žaviuosi šio naujo (bent jau man) stiliaus tamsiu ir purvinu lo-fi garsu ir, kas be ko, nuoširdumu.

Užsukęs į užkulisius radau iš pykčio drebančią Sadie. Žiauriai pergyveno, kad nuvylė fanus. Isaac sakė„ I appreciate your support“. Jam 24. Paklaustas, ar jų tėvams patinka CRIM3S kuriama muzika, atsakė, kad neturi tėvų (tai nereiškia, kad jie negyvi). Dueto nariai sunkiai verčiasi, dažnai gyvena skvotuose ir neretai jaučia pinigų trukumą. Dar didesnė pagarba jiems už tai, kad net tokiomis sąlygomis sugeba daryti tai, ką daro.

Thanx 4 coming to our shit gig, sako jie.

 

Dar klausiau Toliko (garsisto), ar buvo saundčekas? Kažką lemeno, jog lyg ir buvo ten kažkas panašaus. Nežinau, ar Armantas jam sumokėjo visą sutartą sumą, bet aš taip nedaryčiau. Juo labiau, kad Kotryna sakė, jog Lava Larva privalėjo nutraukti pasirodymą dėl techninių nesklandumų.

Anyway. Jau laukiu Speigas 4, Speigas 5 etc.

19 Komentarai

  1. na ka gi , puikus straipsnis, galiu pagirti, turi talenta plunksnai. gaila tik , kad nieko nenutuoki apie koncertu garso techninius dalykus.paaiskinu: crim3s mikrofona jungesi pas save i kompa, todel as gavau is ju bendra signala, as niekaip negalejau vokalo nei isjungti nei ijungti ( jei buciau isjunges , buciau isjunges visa muzika) todel tas alaus bokalas turejo buti skirtas ne man o berniukaui kuris leido muzika. antra , ar bent matei prancuzo ( kad ir kaip jis besivadintu) busena ? bent matei, kad jis ne tik kad su mikrofonu bet ir su savo gitara niekaip negalejo susitvarkyti, o sintezo jis net nebuvo isijunges. bet ka jau cia, tokie atlikejai yra zvaigzdes su daug metu patirties , todel kalciausias lieka GARSISTAS!!! ir trecia: kaip manai, kodel rusams puikiai sekesi ? ogi todel , kad jie kaip atsakingi muzikantai pasirupino savo technika, savo soundcheku, neisipisinejo o puikiai dirbo savo darba, tai kaip girdejai ir matei jiems performancas pavyko puikiai. todel smarkiai rekomenduoju pakoreguoti straipsnio pabaigoje esancius uzvaziavimus apie mane kaip garsista. geros tau dienos ir tikiuosi supratai, kad negalima elgtis kaip elgiasi dauguma Lt zurnalistu, nepatikrine faktu pliekia viska i viesuma.

    • Šaunus garsisto komentaras. Ir gaila, kad tik čia – jį galėtumėte perduoti ir aibei kitų idiotų, kurie šūkčioja apie įgarsinimo nesklandumus ir nieko nesugebančius garsistus.

      O straipsnio negalėčiau pavadinti ypač žavingu plunksnos piruetu – jau vien ko verta frazė “Bet to indusrial esu jau matęs tiek ir šitiek.” Kaip tik industrial scena tą vakarą ir pateikė įdomių ir negirdėtų dalykų, nes visi atlikėjai pristatė nežinomus gabalus. Bet aišku, gal daug labiau “zajabys” paklausyti “vardų”, kurie realiai nieko nesupranta apie elementariausią garso inžineriją, ir pažymėti naujas varneles savo “pamačiau” list’e.

      Sėkmės.

      • Alphatros – darai išvadas apie garsistą išklausęs tik jo paties poziciją.

        Dėl industrial – net nebandysiu aiškinti, kad “ko noriu, to klausau”. Bet atkreipsiu tavo dėmesį, kad tiek Feine Trinkers Bei Pinkels Daheim, tiek Girnų Giesmės, tiek Oorchach – kur kas didesni “vardai” už bet kurį tą vakarą witch house scenoje grojusį atlikėją.

        • Adrzej,

          darau išvadas kaip garso technikas ir žmogus, kuris šiek tiek išmano apie live garsinimą, apie “parkes” ant scenos su žmonėmis, kurie nežino, kad jeigu duodi vieną laidą (ar du, jeigu stereo), ir jame išeina visi įmanomi signalai, atskirai kiekvieno į jų pc įeinančio signaliuko, išeinančio vienu vieninteliu srautu iš garso plokštės, garsistas sutvarkyti negali – nebent turėtų supergalių, susimažintų, įlįstų į aparatus ir ten paskirstytų skaitmeninių signalų srautus prieš jiems konvertuojantis ar būtų audioDievas, kuris nematomas ateitų prie tų šaunuolių mac’ų ir pareguliuotų jų devintąjį dangų rodančius naudojamo soft’o parametrus.

          Beje, kalbu dar ir kaip žmogus, kuris girdėjo visus “industrial” scenos pasirodymus ir pusę viršutinio aukšto “tūso” bandymų.

          Jeigu Crim3s mergaitės vokalas būtų įėjęs atskiru taku į pagrindinį pultą, ji tikrai nebutų turėjusi problemų girdėti save. O pagarsinti monitorių, kai jame – visiškai viskas – nėra jokios naudos tokiais atvejais.

          Tad ne garsisto ir ne akustikos klaidos, o žmonių, kurie neturi nuovokos apie techninius dalykus ar tiesiog per retai groja live, kad ją turėtų.

  2. Alphatros,

    o tu pats buvai ten apie ka mes cia …?

    be abejo aciu uz palaikyma. nes buvau likes praktiskai vienas ( darbdavys tikrai nesuprato ) gerai , kad bent jau yra draugai.

    • Taip, žinoma buvau, nes neturiu įpročio palaikyti vien dėl palaikymo ir nemėgstu kalbėti apie dalykus, kurių neišmanau.
      O jeigu sakydamas “darbdavys” turi galvoj Armą, tai reikėjo jam paprastai techniškai viską paaiškinti. Kadangi jis ir pats groja ir ne vieną šimtą koncertų suorganizavęs yra, suprastų.

      O šiaip man nepatinka, kad šiame minimaliai informatyviame reporte autorius leidžia sau drabstytis purvais, neturėdamas pakankamai žinių. Kaip ir sakė garsistas pirmame savo post’e, tuo priartėjama prie liūdnos geltonosios žiniasklaidos tradicijos – pirmiausia rašyti, o tik paskui galvoti ir pradėti ieškoti faktų.

      Aišku, kad patys atlikėjai galėjo tik pasispjaudyt ir alum pasitaškyt – nejau pats ką blogo ant savęs sakysi? O vokalas dinginėt galėjo ir dėl, tarkim, blogai į garso kortą įjungto mergaitės mikrafo, ir dėl aibės kitų priežasčių, elementariausia jų – galėjo taką netyčia išjungti pats mr.DJ, visko galėjo būti. Bet niekas nesužinos. Lygiai taip ir su anksčiau grojusiu Johnny, kuris parinosi, kad nesigirdi išjungto sintezatoriaus. Kažin, kokia stebuklinga jėga turėjo įjungti on-off mygtuką, jeigu ne jo pirštas?

      Aišku, jeigu būtų dideli ir brangesni, tikriausiai įsigudrintų gabentis kokį savo asmeninį garsistą, kurio užduotis ir būtų pažiūrėt į “knopkes” ar softo parametrus, ar elementariai suderinti gitaras ir pažiūrėt, kad jack’as, atsiprašant, ne į rūrą būtų įkištas.

      Bet, tiesa sakant, kai jau groji elektroninius dalykus, visa tai turėtum išmanyti pats. Kaip kad estukai pavyzdžiui. Arba kaip didžioji dalis visiškai undergrounde grojančių žmonių. Arba kaip didžioji dalis dubstep’o genijų. Arba kaip visi, kuriems tikrai rūpi dalykus padaryti puikiai, o ne “visai neblogai”, nes jiems ne vis vien, kad žmonės moka pinigus ,kad galėtų juos išgirsti.

      • Alphatros, jei trijuose (iš keturių) pasirodymų garsas šlubuoja – man tai neatrodo atsitiktinumas.
        Apskritai, kaip eiliniam žiūrovui man turėtų būti pochuj, kodėl pas tą blogas garsas, o pas aną vokalo nesigirdi.
        Atėjau pasiklausyti mane dominančių atlikėjų ir manęs nepisa, ar ten kažkokia knopkė paspausta ir ar koks džiakas teisingoj lizdoj, ir ar iki galo įkištas. Sumokėjau pinigus – duokit tai, ką žadat. Antraip – fakof!
        Garsistai tam ir skirti, kad užtikrintų techninės pusės nepriekaištingą veikimą (o saundčekai tam, kad būtų išvengta panašių situacijų).
        Sakyti “mūsų atsivežti atlikėjai yra neprofesionalūs” gali tik visiški mudakai.

        • Andrzej,
          aš tau jau, regis, rašiau, kad garsistas nėra dievas, ir jeigu atlikėjas – kuris ir yra grandinės priešakyje – duoda mėšlą, garsistas jo į peteliškę netransformuos.
          Jeigu į mikrofoną dainuojantis atlikėjas plėšia pro šalį per pusę oktavos, kas kaltas – laidas, pultas, garsistas, akustika? Kažkodėl tokio paprasto pavyzdžio atveju atrodo visiems aišku, kad vokalistas NUSIDAINUOJA.
          Tai kodėl neaišku, kad iš garso plokštės išeina VISKAS KARTU, nes viskas į ją sujungta, ir tas pats vox eina pirmiausia Į garso plokštę, tuomet PER soft’ą, tuomet atgal Į garso plokštę, iš kurios IŠEINA VISI SUMIKSUOTI SIGNALAI, taigi išeina VIENAS signalas, kuriame negali atskirai pareguliuoti vox ar kokių kitų elementų, išskyrus pridėti ar atimti kokių nors dažnių GALUTINIAM MASTERIUI? Kodėl neaišku, kad garsistas nėra žmogus, kuris turėtų suderinti atlikėjo gitarą ir patikrinti, ar visuose efektų pedaluose sudėtos kronos veikia paties koncerto metu? Jis gali pateikti pastabų per soundcheck’ą, bet kažin kaip jam sukontroliuot viską ant scenos koncerto metu, kai teoriškai atlikėjai jau turi žinot viską, turi būti paruošę instrumentus ir išsibandę lygius?

          Ir žinoma, kaip paprastas user’is, gali tiesiog nuignotinti visą šitą informaciją, nes matau, kad tai vis tiek nieko nepakeis. Nes ir liksi ready-made vartotojas. Eilinis iš daugumos.

          Sėkmės.

          • Aš ir stengiuos atstovauti vadinamo eilinio klausytojo poziciją.
            Aišku, smagu, kad bandai čia kažką mums paaiškinti iš garsistų bokšto. Bet pabandyk įsivaizduoti save koncerto lankytojo vietoje. Akivaizdu, kad nebuvo tinkamai pasiruošta. O nuo to, kad po koncerto atlikėjai su garsistais vieni į kitus pirštais rodo – man nei kiek ne geriau.
            Sėkmės ir tau.

Tavo žodis: