Mario_Basanov_and _Vidis
Roko Darulio nuotr.

Šiemet gimusi Silence šeima stumdo tik da quality stuff. Penktadienį žada driokstelėt rimčiau nei visada. Marijus „Mario Basanov“ Adomaitis ir Vidmantas „Vidis“ Čepkauskas yra viena sudėtinių šeimos dalių. Priedo ant nosies turi albumą. Kalbamės su jais.



Marijaus funkcijos duete – aiškios. Vidmantai, ką atsakytum žmonėms turintiems abejonių dėl tavo nuopelnų „na ir kas, kad perklausė 10.000 vinilų?“ ?

V: Jau seniai supratau, kad be reikalo bandžiau pajuokauti nelabai vykusioje dokumentikoje Savaitgalis neišvengiamai. Tik apmaudu, kad turiu teisintis aš, o ne tie, kurie realiai muziką tiesiog nusiperka ar nelabai gražiais ir teisėtais būdais pasisavina. Iš ko ir buvo bandoma tąkart pasijuokti.

Manau, kad problema slypi šiuolaikinės muzikos profesinio leksikono skurdume, o tuo pačiu bendrame suvokime, ypač mūsuose. Pavyzdžiui, kine būna ir scenarijaus autorius, ir režisierius, ir prodiuseris, ir vykdantysis prodiuseris, ir pagrindiniai aktoriai, ir antraplaniai aktoriai… Ir tai laikoma norma – visos funkcijos vienodai svarbios, visi įvardijami, visi vienodai gerbiami. O muzikoje vis dar tenkinamasi tik muzikos, žodžių autoriumi ir/ ar atlikėju. Autoriumi laikyti vien tik pagrindinės temos kūrėją ir soluojantį vokalistą arba instrumentalistą yra visiškas anachronizmas.

Naudojantis kino analogija, mane būtų galima vadinti scenarijų autoriumi arba vykdančiuoju prodiuseriu, kaip kam patogiau. Aš pats to nesureikšminu. Svarbiausia – rezultatai.

M: Kalbant apie kūrybą, galiu atsakyt trumpai ir aiškiai. Darbas mūsų kūrybinis vyksta tik kartu su Vidžiu. Kartu studijoj sėdim ir sprendžiam dėl stilistikos, kompozicijos, tembrų parinkimo. Tačiau natūralu kad techninius darbus daugiau atlieku aš, nes tame specializuojuos, o Vidis dažniau nurodo į kurią pusę mums reikėtų judėti, jis kuria bendrą viziją.


Marijau, kodėl Rūtos Ščiogolovaitės ok-pop albumą „Paskutinis Šokis“ prodiusavo ne Basanovas, o Montana?

M: Tai yra dvi skirtingos asmenybės. Montana yra mano mokinys su kuriuo turiu tam tikrą susitarimą, dėl darbų sistemos, autorysčių ir visų kitų dalykų. Man belieka atrinkti, ką aš prodiusuoju, o ką palieku jam.


Da super modern sandra talking disco shit:
[audio:https://www.suru.lt/srwrd/wp-content/audio/Sciogolevaite_-_Paskutinis_sokis.mp3]
Rūta Ščiogolevaitė „Paskutinis šokis“


Jei ateičiau į tavo studiją su „puse citrinos“, ar suklijuotum gabalą nenurodydamas savo kreditų? Gal net pigiau?

M: Jei tikrai atneštum pusę milijono („pusę limono“), kreditus galėtum rašyti kaip tik nori, gal net dar vieną gabalą gautum magaryčių.


Kas atsitiko su vartotojo iminsideyourhead paskyra youtube puslapyje?
(ten buvo sudėti visi Silence šeimos vaizdai; tikriausiai pastebėjote, kad „This video has been removed due to terms of use violation.“)

V: Atsitiko kažkas mistiško – patys bandome išsiaiškinti.


Turite 3 kokybiškus klipus (I’ll be gone, Who’s shot the silence?!, In My System) ir vieną šiaip montažą (Test). Kas finansuoja jų gamybą?

V: Pirmais dviem atvejais tai buvo kūrybingas bendradarbiavimas ir partnerystė su komerciniais rėmėjais, kitais dviem atvejais tai buvo grynas entuziazmas.



Koks būna tokių klipų biudžetas (jei ne paslaptis)? O gal tai režisierių/draugų dovanos/investicijos?

V: Tie, kurie kainavo, turi likti paslaptyje, nes taip numatyta sutartyse. Kitus du atvejus, kaip jau užsiminiau, galima vadinti „dovanomis“.


Prie ko Arūnas Matačius?

V: Arūnas yra „nematomas“ Silence žmogus, bet ne mažiau svarbus, jis padeda spręsti daugelį organizacinių ir ūkinių klausimų.


Jazzu, Kathy Diamond. Ką dar norėtumėte matyti prie mikrofono? Chela Simone, Tracey Thorn, George Michael…

V: Man labai patinka Cortney Tidwell balsas ir tekstai. Dar būtų smagu pasidarbuoti su Steve Spacek – esu didelis jo kūrybos fanas. Beje, bandėm, bet jis atsisakė. Ir niekaip negalėčiau atsisakyti featuringo su Roisin Murphy.

M: Aš tai norėčiau prie mikrofono pastatyti daugiau vyrų – pavyzdžiui, Ernesto, Vikter Duplaix, Philip Owusu iš Owusu & Hannibal.


Ko laukti iš jūsų albumo?

V: Brandaus lietuviško deep house „longplejerio“.


Kodėl gruodžio 4 dieną privalome ateiti į Ūkio banko teatro areną?

V: Kad nereiktų tenkintis nuogirdomis ir kitų komentarais.



Tai susimatom viduj?


Suru.lt vis mažiau abejoja, kad New Found Land remiksas pranoksta originalų Who’s shot the silence?!.


Bangos Interviu Sūru

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *