ces-2015-35

Sausio mėnesį Las Vegase vykstanti CES (Consumer Electronics Show) paroda yra didžiausia naujųjų technologijų pristatymo arena. Tuzinas mažųjų startup’ų ir dešimtys monstriškų korporacijų čia bando atspėti ateitį, ir žinoma – nurungti Apple. Pasibaigus šių metų renginiui, Suru.lt perkošė autoritetingiausius tech blogus ir pateikia parodos apžvalgą, skirtą skaitytojams, kurie apsiriboja dalykiniais santykiais su skaitmeninėmis technologijomis.

Kadangi nieko nėra nuobodžiau nei kalbėti apie spartesnius procesorius, didesnius ekranus ar talpesnes atmintines – visus išmaniųjų telefonų, planšečių, kompiuterių ar skaitmeninių televizorių pristatymus paliksime nuošalėje. Galime paminėti tik tiek, kad pristatyti įrenginiai buvo spartesni, teplesni ir visaip kitaip geresni nei tie, kuriuos mes naudojame dabar. Todėl šioje apžvalgoje daugiau pažiūrėsime į technologijas, kurios padarytų įspūdį ir tiems, kurie nesvaigsta dėl bitų ar pixelių.

Mama, pažiūrėk – be rankų!

Viena pagrindinių šių metų CES temų buvo išmanioji automobilistika ir ryškiausias jos akcentas – bepiločiai automobiliai. Tai jau skamba panašiau į 2015-tuosius, kuriuos mums žadėjo filmas „Atgal į ateitį“, tačiau Google jau keli metai testuoja šias technologijas, o konkrečios datos, kada tai bus prieinama paprastiems mirtingiesiems, kol kas niekas nesiryžta prognozuoti. Nevados valstija, kur vyko paroda, užbėgo įvykiams už akių ir jau pradėjo platinti specialius automobilių numeris bei vairuotojo pažymėjimus, skirtus „vairuoti“ bepilotes transporto priemones. Išskirtiniai parodos lankytojai į CES jau galėjo atvažiuoti bepiločiu Audi, po kelionės kai kurie žurnalistai teigė, kad jautėsi taip nuobodžiai ir bukai, kad daug mieliau būtų patys paėmę vairą į rankas.

Štai taip neišskirtinai atrodo pirmoji bepilotė Audi
Štai taip neišskirtinai atrodo pirmoji bepilotė Audi

Kitos išmaniosios automobilių technologijos labiau vertė atsidusti „meh“. Net keista, kad galimybė balsu valdyti prietaisų skydelį ar atlikti GPS paiešką buvo pristatoma kaip smart naujovė. Taip pat abejoju, kad žinojimas, koks oras laukia kelionės pabaigoje arba kokia asfalto temperatūra, vairavimą padarys kuo nors išmanesniu. All in all – 90 proc. pristatytų smart car funkcijų galima sėkmingai atlikti su eilinių išmaniuoju telefonu.

Parodoje, be abejo, buvo pristatyti didžiųjų gamintojų elektromobiliai, bet tai jau sunkiai galima pavadinti naujiena. O tuo tarpu buvęs HTC vadovas užakcentavo kone didžiausią elektra varomų transporto priemonių problemą – ilgą ir dažną baterijų krovimą. Jo siūlomas sprendimas – Gogoro elektrinis motoroleris. Jo principas pakankamai paprastas – vietoje to, kad krautum baterijas, specialiose stotelėse jas tiesiog gali pasikeisti į naujas, sena baterija lieka krautis kitiems kolegoms.

Elektrinis Gogoro motoroleris ir jo baterijų pakeitimo stotelė
Elektrinis Gogoro motoroleris ir jo baterijų pakeitimo stotelė

Renginyje buvo pristatyta ir keletas labiau išskirtinių elektra varomų “transporto priemonių”. Viena tokių – iš vaikystės svajonių atkeliavusi elektra varoma riedlentė ZBoard. 30 km/h greitis, 40 km važiavimo nuotolis ir 8kg svoris skamba visai neblogai, tik €1k kaina verčia šį pirkinį atidėti iki vidurio amžiaus krizės. Tie, kas turi mažiau savigarbos, parodoje galėjo išbandyti tokius gremėzdiškus geek-o-mobilius kaip: Rollkers ar IO Hawk.

zboard-2-designboom09[1]

Akinančiai stilingi elektriniai Rollkers riedučiai
Akinančiai stilingi elektriniai Rollkers riedučiai
Priekiniai IO Hawk žibintai užtikrins, kad tavo nekaltybė matytųsi iš toli
Priekiniai IO Hawk žibintai užtikrins, kad tavo nekaltybė matytųsi iš toli

Seni, gal turi paskolinti laidą iPhone’ui?

Kol visos didžiosios kompanijos, kurios nėra Apple, parodoje pristatinėjo savo “-esnius” išmaniųjų telefonų modelius, keletas mažesnių start-upų nusprendė pažiūrėti į realesnes mobiliųjų įrenginių problemas. Turbūt visi atsimenam tą šoką, kai nusipirkę pirmąjį išmanųjį telefoną pamatėme kiek ilgai tempia jo baterija. Šiam skausmui palengvinti kompanija WhattUp sukūrė krautuvą, kuris 6 metrų spindulių be jokių laidų tiekia elektrą. Panašiu principu veikia ir WiTricity krautuvas, jis ne toks gražus, bet įkrauna net elektromobilį. Kita kompanija Storedot pilną mobiliojo įkrovimą žada sutrumpinti iki dviejų minučių. Visai norėtųsi, kad ateityje šios trys kompanijos susijungtų į vieną.

Vienas iš šių įrenginių ateityje kraus tavo mobilų.
WattUp. Vienas iš šių daiktų ateityje kraus tavo mobilų

Išmanieji lenda iš kišenių

Smart laikrodžiai jau buvo prekyboje dar prieš Apple paskelbiant apie savąjį, tačiau dabar tai peraugo į tikrą psichozę. Atsirado smart pakabukai, auskarai, ausinės, žiedai, striukės, net kojinės, kurios (reikia manyti) analizuoja tavo prakaitą. Tačiau parodoje niekas taip ir nepristatė išmaniesiems laikrodžiams skirtos aplikacijos, kuri parodytų, kad jie turi bent kažkokią praktinę naudą. Kol kas sportas yra vienintelė sritis, kur tokie įrenginiai būtų kažkiek naudingi. Kitas dalykas yra jų išvaizda: pagal nerdyness lygi išmaniajam laikrodžiui galėtų prilygti nebent marškinių kišenėje styranti pieštukinė su riebaluotų kalkuliatoriumi.

13-neptune-pine[1]
Kai galutinai užknisa bendravimas su realiu pasauliu

Grožis

Kalbant apie akiai mielesnius dalykus, dizaino lyderiais parodoje tapo audio įrangos gamintojai. Kompanija Axxess Ce parodoje pristatė pirmąsias levituojančias Bluetooth kolonėles. Bragi – pirmąsias pilnai bevieles ausines The Dash. O kompanija BeoSound Moment atsigręžė į praeitį (dizaino prasme, be abejo) ir pristatė minimalistinį ir ultra-gražų medinį grotuvą Bang & Olufsen.

Levituojanti Axxess Ce Air2 kolonėlė
Levituojanti Axxess Ce Air2 kolonėlė
Bevieles ausines The Dash
Bevielės ausines The Dash
Bang & Olufsen grotuvas
Bang & Olufsen grotuvas

Ką paroda pranašauja šiems metams.

Revoliucijų gal dar neverta tikėtis, tačiau vis daugiau kasdienių įrenginių taps „išmaniaisiais“. Kol kas šios technologijos yra tarsi laukiniai vakarai ir kol neatsiras didesnė kampanija, kuri apsiimtų jų valdymo standartizavimu, taip kaip Google’as padarė su Android išmaniesiems, masinio smart virdulių paplitimo dar nereikia tikėtis.

Tikėtina, kad padidėjusi konkurencija tarp bepiločių automobilių gamintojų, paspartins jų atsiradimą rinkoje. Nors šiais metais daugiausia ko būtų galbūt sulauksim – žurnalistams skirtas demo važiavimas autostrada Vilnius – Kaunas.

Išmaniųjų telefonų karštinė pasieks piką balandžio mėnesį kai internetas lūš nuo juokelių, memų ir atsiliepimų apie prekyboje pasirodžiusi Apple Watch.

Ir, be abejo, šiais metais parduotuvėse atsiras spartesnių, talpesnių, platesnių ir visaip kitaip geresnių mobiliųjų įrenginių.

404 Sūru

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *